Muutoksia verkkopankissa laskun maksamisessa
Muutoksia verkkopankissa laskun maksamisessa
Olemme saaneet yhteydenottoja liittyen jätelaskun maksamiseen verkkopankissa. Maksun yhteydessä on ilmennyt 'viesti', jonka mukaan verkkopankki ilmoittaa, että nimi ei täsmää tai täsmää vain osittain.
Mistä on kysymys?
Verkkopankkimaksuihin on tullut muutos, joka edellyttää virallisen nimen käyttöä. EU:n laajuinen muutos astui voimaan 9.10.2025, ja sen myötä pankit tarkistavat maksun saajan nimen ennen maksun hyväksymistä. Jos nimi ei täsmää tilinumeroon, saat ilmoituksen ja voit korjata tiedon ennen maksua.
- Tarkasta, että käytät täsmälleen samaa kirjoitusasua kuin laskulla.
- Vaikka saat ilmoituksen nimen osalta, voit silti maksaa laskun kunhan tilinumero on oikein. Tällöin vastuu maksun oikeellisuudesta siirtyy pankilta sinulle.
