Vaaralisten jätteiden keräysrekka kiertää alueellamme viikolla 23

Sammakkokangas järjestää  vaarallisten jätteiden (ongelmajätteet) kiertävän keräyksen. Keräysrekan alustava aikataulu ilmenee alta. Rekka pysähtyy taajamassa. Tarkat sijainnit päivitetään toukokuun viimeisellä viikolla.

Haluamme muistuttaa, että vaarallisia jätteitä vastaanotetaan lajitteluasemilla ja jätekeskuksessa kotitalouksilta ja vapaa-ajan asukkailta aina niiden ollessa auki (ilman vastaanottomaksua). Vaarallisten jätteiden keräys ei ole tarkoitettu yrityksille ja yhdistyksille. Maa- ja metsätaloudessa syntyvät vaaralliset jätteet tulee toimittaa Sammakkokankaan jätekeskukseen.

Tyhjät kanisterit tulee laittaa omaan jäteastiaan. Tärkeää on, että tuodessasi vaarallista jätettä keräykseen, pystyt kertomaan mahdollisimman hyvin mikä on kyseessä.

6.6. maanantai: Pihtipudas klo 9–12 ja Viitasaari klo 13–16 (Sammakkokangas järjestää keräystempauksen yhteistyössä Wiitaunionin teknisen toimen kanssa.)

7.6. tiistai: Konginkangas 9–12, keskusta ja Suolahti 13–16, tori

8.6. keskiviikko: Saarijärvi klo 12–18, Torikatu

9.6 torstai: Pylkönmäki klo 9–12 , tori ja Multia klo 14–17, Keskustie 31

10.6 perjantai: Hankasalmen keskusta klo 10–13, tori ja Hankasalmen asema klo 14–17, ent. Salen pysäköintialue

Ohjeita vaarallisten jätteiden tunnistamiseen ja lajitteluun löydät tästä.