Kuljetusalue 4. jäteastioiden tyhjennysten kilpailutus on ratkennut

Sammakkokankaan kuljetusalue 4:n (Uuraisten kunta ja pieni osa Saarijärven kaupunkia) jätekuljetuksen kilpailutus vuosille 2016 – 2020 on saatu päätökseen. Kilpailutuksen hankintailmoitus julkaistiin 24.7.2015 Hilma-tietokannassa ja tarjousten laskenta-aika oli 24.7.–28.8.2015. Kilpailutus koski kunnan järjestämää jätteenkuljetusta, tarkemmin ottaen kuljetusalueen kaikkien järjestettyyn jätteenkuljetukseen kuuluvien kiinteistöjen, Sammakkokangas Oy:n kanssa sopimuksen tehneiden ja ekopisteiden jätekuljetusta sekä keräysastioiden pesua.

Yhtiö järjesti kilpailutuksesta avoimen infotilaisuuden Uuraisten kunnantalolla 10.8.2015, missä esiteltiin kilpailutusaineisto ja reittisuunnitelma. Lisäksi halukkailla oli mahdollisuus esittää kysymyksiä asiaa koskien.

Sammakkokangas Oy sai määräaikaan mennessä neljä tarjousta, joista kaikki oli tarjouspyynnön mukaisia. Yksikköhintoihin perustuvan vuosikustannusvertailun mukaan tarjoukset olivat seuraavat: Kivijärven Jätehuolto Kari Kotilainen 149 428,80 €, Lassila & Tikanojan Oyj 123 204 €, Linlog Ky 182 606,96 € sekä Sihvari Oy 174 169,78 €.

Näin ollen Sammakkokangas Oy:n hallitus hyväksyi  17.9.2015 pidetyssä kokouksessaan tarjouksista Lassila & Tikanoja Oyj:n tarjouksen, joka oli vuosikustannusvertailussa edullisin. Lassila & Tikanoja Oyj aloittaa jätekuljetukset  1.1.2016 alkaen Uuraisten alueella.

Kyseisen kuljetusalueen kiinteistön haltijat saavat postitse jätekuljetusten tarkemman aikataulun syksyn 2015 aikana. Kiinteistön haltijoiden ei tarvitse irtisanoa vanhoja jäteastiatyhjennyssopimuksia. Kaikkiin jätehuoltoon liittyvissä kysymyksissä (myös jätekuljetukset) hoidetaan Sammakkokangas Oy:n asiakaspalvelun kautta, joten ensi vuoden alusta yhtiön asiakaspalvelu vastaa myös jäteastioiden tyhjennysten aikataulutukseen liittyviin kysymyksiin.